- Service & Contact
- Bestellen
- Betalen
- Bezorgen
- Ophalen in de winkel
- Retourneren
- Klacht & Garantie
- Reviewbeleid
Retourneren
Is je bestelling toch niet helemaal naar wens? Dan kun je binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling afzien van je koop. Dit herroepingsrecht gaat in vanaf de dag dat je het laatste artikel hebt ontvangen. Het retourneren van je aankoop op Agridiscounter.nl, via de Agridiscounter App of de Agridiscounter Routeservice is bijna altijd gratis. Op het retourneren van artikelen zijn onze algemene voorwaarden van toepassing.
Het is mogelijk om één of meerdere artikelen, of je gehele bestelling te retourneren.
Zie hiervoor onze retourvoorwaarden hoe je dit kunt retourneren en welke spelregels eraan verbonden zijn.
Stuur je het artikel terug met een pakketdienst (bijvoorbeeld PostNL, DHL of DPD)? Dan zijn de kosten voor het terugzenden voor je eigen rekening. Alle bijkomende risico’s zoals het zoek raken van een pakket of beschadiging tijdens transport zijn daarbij voor eigen risico. Bij hogere orderwaarden adviseren wij je dan ook om de verzending te verzekeren. Vraag daarnaast altijd om een verzendbewijs en bewaar deze goed!
Is je pakket zwaarder dan 30 kg en of is dit artikel niet door DHL bij je geleverd? Neem dan contact op met de klantenservice voor een afhaalopdracht! Let op, hiervoor gelden mogelijk afwijkende retourtarieven.
Nadat wij de retourartikelen hebben ontvangen, betalen wij het aankoopbedrag aan je terug. Kom je hiermee onder het bedrag voor de gratis verzending? Dan brengen wij de verzendkosten in mindering op het aankoopbedrag.
Stuur je de gehele bestelling die geplaatst is op Agridiscounter.nl of via de Agridiscounter App retour dan ontvang je ook de eventuele verzendkosten terug.
Retourvoorwaarden
Het retourneren van één of meerdere artikelen is heel eenvoudig en een wettelijk recht. Om het retourproces voor jou als klant en voor ons goed te laten verlopen, hanteren wij de volgende retourvoorwaarden;
- Je artikel(en) dien je binnen 14 dagen na ontvangst terug te sturen naar ons, voorzien van het retourformulier
- Je vult het retourformulier zo volledig mogelijk in en voegt deze toe aan het pakket
- Het retourlabel dient op de verzendverpakking geplakt te worden
- De artikelen ontvangen wij graag ongebruikt en onbeschadigd retour. Bij artikelen die beschadigd retour worden gestuurd zonder enige melding van beschadiging bij ontvangst, ben je als consument verantwoordelijk voor de waardevermindering.
- De artikelen dienen in de originele en onbeschadigde verpakking retour gestuurd te worden, voorzien van de originele labels. Artikelen waarvan de labels zijn verwijderd kunnen wij helaas niet retour nemen.
- Artikelen waarbij je zelf hebt geprobeerd een gebrek te herstellen, komen niet in aanmerking voor vergoeding.
- Je mag een artikel passen en bekijken zoals je dat in een fysieke winkel ook zou kunnen doen. Gebruik het artikel niet meer dan nodig als je niet zeker bent of het wilt houden.
- Artikelen die speciaal op maat zijn geleverd, proefverpakkingen en (stalinrichtings)artikelen als weidedrinkbakken, stalmatten, ligboxen, windbreekgaas, kalverhutten, kalverboxen, weidepoorten of klauwbekapboxen kunnen helaas niet worden geretourneerd.
- Artikelen die tijdens de bedenktermijn kunnen bederven kunnen niet worden geretourneerd.
- Verzorgingsproducten, voedingssupplementen, diervoeders en hygiëne/desinfectie producten waarvan de verzegeling is verbroken kunnen niet worden geretourneerd.
- Agridiscounter Cadeau kaart, kortingscodes en waardebonnen kunnen niet worden ingewisseld voor geld.
Retourneren van artikelen
Wil je een artikel of je bestelling retourneren? Dan kan dat op 3 verschillende manieren;
- Retourneren via pakketdienst
Meld je retour aan in Mijn Account (als je een account hebt aangemaakt) of vul het retourformulier compleet in. (Gast account of Agridiscounter Routeservice). Het retourformulier vind je bij je bestelling.
2. Plak je retourlabel op de verzendverpakking
3. Breng je retourpakket naar de door jouw gekozen verzenddienst
4. Bewaar je retourbewijs van de vervoerder goed!
5. Agridiscounter streeft ernaar om je retour binnen 14 dagen te verwerken en het retourbedrag terug te storten op je rekening, of (gedeeltelijk) af te melden bij Riverty (voorheen AfterPay). In het geval van aankopen via de Agridiscounter Routeservice ontvang je een creditnota.
- Retourneren via de Agridiscounter Routeservice
Deze optie is enkel beschikbaar voor klanten die wij fysiek via onze routeservice bezoeken.
Bij het retourneren van artikelen die zijn aangekocht via Agridiscounter.nl of Agridiscounter App meld je je retour aan in Mijn Account (als je een account hebt aangemaakt) of vul je het retourformulier compleet in. (Gast account of Agridiscounter Routeservice). Het retourformulier vind je bij je bestelling.
Heb je een aankoop gedaan bij één van onze verkoopadviseurs of in de winkel? Dan meld je je retour bij je verkoopadviseur.
Agridiscounter streeft ernaar om je retour binnen 14 dagen te verwerken en het retourbedrag terug te storten op je rekening, of (gedeeltelijk) af te melden bij Riverty (voorheen AfterPay). In het geval van aankopen via de Agridiscounter Routeservice ontvang je een creditnota.
- Retourneren via het Agridiscounter Afhaalpunt
Bij het retourneren van artikelen die zijn aangekocht via Agridiscounter.nl of Agridiscounter App meld je je retour aan in Mijn Account (als je een account hebt aangemaakt) of vul je het retourformulier compleet in. (Gast account of Agridiscounter Routeservice). Het retourformulier vind je bij je bestelling.
Je bestelling wordt altijd verrekend op de manier zoals deze is betaald. Dat houdt in dat als je gekozen hebt voor een Ideal betaling, het geld wordt terug gestort op de rekening waarmee je je bestelling betaald hebt. Heb je gekozen voor Riverty (Voorheen After Pay) dan melden wij het artikel af en ontvang je een nieuw betaaloverzicht. Heb je de aankoop in de winkel gedaan of via de Agridiscounter Routeservice op rekening? Dan ontvang je een creditnota die je in mindering mag brengen op de betreffende factuur.
Terugbetaling
Het aankoopbedrag van je bestelling wordt altijd binnen 14 dagen na ontvangst van je geretourneerde artikelen gecrediteerd. Het retourneren zelf is kosteloos, de kosten voor het retourzenden via een pakket- of bezorgdienst is wel voor eigen rekening.
Zodra je retour is verwerkt ontvang je hiervan een notificatie en kun je dit terug vinden in Mijn Account. Op dat moment hebben wij ook de opdracht van crediteren afgerond. Het crediteren verloopt altijd via dezelfde betaalwijze als dat de bestelling is voldaan. Stuur je de hele bestelling retour en heb je verzendkosten betaald? Dan betalen wij de verzendkosten ook aan je terug.
- iDeal (NL) / Bancontact (BE): Het betaalde bedrag wordt op je rekening terug gestort.
- Creditcard: Het betaalde bedrag wordt op je creditrekening rekening terug gestort. Neem voor meer informatie over terug betalingen contact op met je creditcardmaatschappij.
- Paypal: Het betaalde bedrag wordt op je creditrekening rekening terug gestort. Neem voor meer informatie over terug betalingen contact op met Paypal
- Riverty (Voorheen AfterPay): Heb je factuur van Riverty nog niet voldaan? Dan ontvang je een nieuw betaaloverzicht van Riverty. Indien je al wel hebt voldaan zal Riverty het geld aan je terug storten.
- Factuur: Heb je van ons een factuur ontvangen en deze nog niet voldaan? Dan mag je de creditnota op de betreffende factuur in mindering brengen. Heb je de factuur al wel voldaan en heb je geen andere openstaande facturen meer? Dan zullen wij het geld op de bij ons bekende bankrekening worden terug gestort.
Ruilen van artikelen
Bij Agridiscounter is het niet mogelijk om artikelen te ruilen. Ruilen komt namelijk op hetzelfde neer als retourneren. Je kunt dus wel het artikel retourneren en een nieuw artikel (bijvoorbeeld andere maat, kleur of verpakkingseenheid) bestellen. Van zelfsprekend gelden hiervoor ook de zelfde retourvoorwaarden.
Beschadigd artikel ontvangen
Heb je je bestelling ontvangen, maar blijkt een artikel tijdens het transport beschadigd te zijn?
Dan willen we je vragen om foto’s te maken die duidelijk het beschadigde pakket en/of de inhoud daarvan laten zien en deze met een korte beschrijving te sturen naar onze klantenservice. We ontvangen deze graag zo snel als mogelijk na ontvangt van je pakket. Zo kunnen we je zo snel mogelijk helpen en zorgen dat je alsnog snel het juiste artikel ontvangt.
Mijn bestelling klopt niet, wat nu?
Je bestelling wordt met grote zorgvuldigheid verzameld en ingepakt. Heb je per abuis toch een verkeerd artikel ontvangen of mis je een item uit je bestelling? Neem dan binnen 24 uur na ontvangst van je bestelling contact op met onze klantenservice. We gaan dan zorgen dat je alsnog zo snel als mogelijk de juiste producten ontvangt.
Snel zelf even....
Accountgegevens wijzigen, Bestellingen bekijken
of Retour regel
Voor alle overige vragen
Whatsapp of bel met ons
Ma - Vr 07:30 - 21:00
Weekend 08:00 - 20:00
Antwoord binnen 2 werkdagen
Social media
Volg ons op de Socials
Agridiscounter B.V.
Puttenstraat 15
8281 BP
Genemuiden Bekijk op Google Maps
NL864486741B01
88047024 te Zwolle